Deniz Taksi, Vapur Sefası ve Fotoğraf Sergisi

Balık burcu olup denizden benim kadar tırsan bir insan daha olduğunu sanmıyorum. Büyük su kütlelerine karşı yoğun bir korkum var. Sahile ayak bastığımda an dizlerim titremeye başlar. İşte bu yüzden gezi için davet geldiğinde biraz kaygıyla kabul ettim.

Programın ilk etabı Beşiktaş iskelesinden deniz taksisiyle Haliç Tersanesi’ne gitmekti. Cesur bi zıplamayla bindim taksiye. Rahat koltuklarda denizi, yara yara ulaştık tersaneye.

Taksiler 10 kişilik ve gidilen mesafeye göre ücret alıyormuş. “hey dur taksi!” diye boş gördüğünüz deniz taksisine hemen atlayamıyorsunuz. Deniz taksisi kullanabilmek için Çağrı Merkezi ile görüşmeniz gerekiyormuş. Daha fazla bilgi için buradan buyurun :)

Haliç Tersanesi’ne uğrama nedenimiz, Nihal Gündüz‘ün 2008’den beri fotoğrafladığı tersane hayatını yansıtan “Haliç Tersanesi Sakinleri” fotoğraf sergisini ziyaret etmekti. Türkiye’deki en büyük açık hava sergiymiş. Fotoğraflar, binalar üzerinde sergileniyordu. Hem tersane hakkinda bilgi aldık, hem fotoğrafların yansıttığı ortam içinde sergiyi gezerek farklı bir deneyim yaşadık.

“Haliç Tersanesi Sakinleri” sergisi 11 Temmuz’a kadar hafta içi 17.00-20.30, hafta sonu ise 10.00-17.00 saatleri arasında ziyarete açık olacakmış. Kaçırmayın derim. Serginin basın bülteni için buradan buyurun.

Öğle yemeği ve biraz keyif yaptıktan sonra İDO’nun yeni panoramik gemisiyle Boğaz turuna çıktık. Geminin en büyük özelliği Haliç tersanesinde Türk işçileri tarafından Haliç’e özel olarak inşa edilmiş olması.

Klimalı, çocuk bakım odalı, engelli yolculara uygun seyahat sağlayan imkanlar ama en çok da benim gönlümü çalan hayvan barınağı bulunması oldu. İçimden hep geminin vandallığa mağruz kalmaması için dua ettim :)

Gezimizin son durağı ise Kız Kulesi oldu. Heyecanla çıktım merdivenlerinden, İstanbul’a bir de Kız Kulesi’nden baktım. Aşık oldum… Umduğumda biraz daha genişmiş içerisi. Yeniden gelmek gerek.

Ben denizde seyahat etmeye alışmaya başladım. Aşağıya, denize bakmadığım ve suyu düşünmediğim sürece bir sorun yok.

Bu keyifli gezi için İDO‘ya ve Utopic Farm‘a teşekkürler.